F A K E S M I L E


ブログパーツ ハピネム

ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

haii ! selamat kembali ke sekolah .
asalammualaikum , salam sejahtera , salam 1 Malaysia . 
Tup tap Tup tap . 
cepat je masa yang berlalu . macam  tak puas je cuti rasanya .. alhamdulillah , bernyawa lagi  kita kan pada tahun 2013 ni . bersyukur lah , kita diberi peluang merasa hidup lagi . pada yang sudah meninggal dunia , kita sedekah kan al fatihah buat mereka . yang hidup pasti akan merasa kematian . pada yang hidup ni , perbanyakkan amalan . peringatan untuk semua dan buat diri sendiri . 
alhamdulillah , dapat jugak saya merasa menyabut tahun baru , semalam pada 31/12/12 . hmmm sedih betulkan , terpaksa tinggalkan 2012 macam tu je . pada tahun 2012 banyak sangat kenangan sedih . sampai saya rasa macam takde kebahagian pada tahun ni . 
baru-baru ni saya w/le family pergi family day di sungai batang kali . guess what ? tempat tu memang sejuk macam kutub utara . 

tempat ini adalah salah satu tempat perkampungan orang asli . tengah syok syok mandi lepastu boleh pulak bau , Daun limau purut , Kemenyan ..boleh dikatakan , macam2 bau ada . lepastu jumpa pulak kubur kat atas tu . "seram tak !seram tak ?" hahaha . tapi kite orang " steady macha" 

aku ni bukanlah percaya sangat benda2 tahyul ni , tapi balik je rumah , poksu aku terus kena kacau , eyda pitam , bahu aku berat gila , sampai  nak sembahyang pun tak boleh . serious ! nenek kata , masa nak mandi tu , kita orang lupa nak mintak izin . makngah dengan pakngah aku kata , bahu aku berat sebab ada BENDA tu bertenggek . perhhhh . tapi aku takde lah cuak sangat . masa dekat kedah pun aku dah kena kacau . so pekara tu dah biasa bagi aku . 

okayy okayy stop cerita pasal HANTU 

WELCOME BACK TO SCHOOL 

yeahhh everybody . kakak-kakak , abang-abang , yang comel yang handsome . besok dah nak sekolah 2/1/13 . sekejap je rasanya . baju , kasut, beg ,buku semua dah beli ? alhamdulillah kalau dah beli , bersyukur , apa yang ada . pada yang kena guna kasut , baju , beg tahun lepas tu , jangan merunggut . anda kena lah bersyukur , sekurang-kurangnya , anda dapat juga merasa , bawa buku dalam beg galas . cuba kita lihat pada orang yang tidak berkemampuan . mereka tak mampu pun merasa , pergi sekolah . sepatutnya anda yang berkemampuan pergi sekolah ni , kena lah belajar rajin2 ." takde hadiah yang paling berharga bagi seorang ibu , selain kejayaan anaknya" anda sanggup ke , bagi ibu anda menangis kerana perangai anda yang  PONTENG ,HISAP ROKOK .

kesian kan kat ibu awak kalau dia menangis kerana perangai awak , yang terlalu baik tu . jadi ubahlah sikap / perangai awak yang BAIK tu . kalau dengan itu anda rasa boleh menjamin masa depan , takpolah jugak . ni tidok ! menghancurkan lagi ada laaaaah . 

dizaman metropolitan sekarang ni , ILMU ITU PENTING ! kalau takde ilmu , orang akan pandang kita setaraf je , dengan penangih dadah yang duduk kat lorong hitam tu . so jangan sia-sia kan kemudahan yang dah diberi pada anda 


List Azam Tahun Baru 
  • hendak belajar rajin2
  • hendak menjadi seorang HAMBA yang sentiasa taat pada TUHANNYA (ALLAH) 
  • menjadi Pelajar yang Berjaya dan Pelajar contoh
  • dapatkan band 6 untuk BI,SAINS,MATH&GEO 
  • menjadi kawan yang baik untuk kawan2 
  • kumpul duit beli samsung galaxy camera 




DOA KAN KEJAYAAN ANA KAYY ! SEMOGA HIDUP ANDA PENUH DENGAN BARAKAH

AAMIIN 

0 comment[s] | back to top