F A K E S M I L E


ブログパーツ ハピネム

ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

Mimpi Buruk tapi Hikmahnya Sangat Indah
ASALAMMUALAIKUM

Lamanyaaaa , tak taip keyboard komputer ni . haishhh . BTW WELCOME TO 2013 !! 
AND WELCOME BACK TO SCHOOL . 
masuk2 sekolah , agak stress jugak , sampai sakit tekak , migrain semua . hmmm , sabar jelahh , walaupun takde siapa percaya . 
sejak kebelakangan ni aku selalu mimpi pelik2 , nak tahu mimpi macam mana ?? 
hari isnin minggu lepas aku mimpi , aku berjalan atas laut , tak tenggelam langsung . lepastu hari keesokkannya aku mimpi ada tsunami . pada malam keesokannya , aku cerita dengan mak aku , yang pasal aku mimpi ada tsunami , mak aku pun ada mimpi benda yang sama , tapi mak aku kata dalam mimpi dia , aku lemas . pada malm yang sama , kau tahu . aku tak boleh tidur , panas sangatttt ! even dah bukak kipas , kipas pun depan mata . disebabkan terlampus panas , aku tidur pakai paju lenggan pendek . selimut semua aku campak bawah katil tapi still panas jugak , lepastu aku pun tak tahu lah macam mana aku boleh tertidur , then guess what ? aku mimpi yang oraang dalam kubur kena bakarr , kena pukul , then ada orang mintak tolong . lepastu aku terus tersedar dari mimpi tu . badan aku berpeluh2 . bila teringat mimpi tu aku menangis .  pagi2 sebelum mak aku pergi kerja , aku borak2 dengan mak aku , pasal mimpi aku tu . lepastu mak aku kata "itu Allah sayangkan kau , dia berikan kau hidayah dan petunjuk macam mana seksanya alam di kubur kalau takde amalan" tapi sayang nyaa aku sedikit pun tak pernah nak hargai hidayah tu . solat pun masih terumbang ambing . rasa macam aku ni hamba yang sombong sangat sebab , tak pernah ingat dia , sedangkan dia selalu baik hati nak tolong aku untuk tak rasa terseksa di dalam kubur . Baik NYA DIA . 
selepas tu , aku dah takde mimpi lagi benda pelik2 . itupun sementara je . lepas 2-3 hari , aku start mimpi pelik2 lagi . aku mimpi , aku pergi sungai dengan eyda , after that sungai tu tiba2 aik naik sehingga tinggi ke paras pokok kelapa , berlaku lagi tsunami . pasal mimpi ni aku tak kisah sangat , aku diamkan je . pada 2 hari seterusnya , aku mimpi nenek(belah mak) meninggal . "panjang umur dia , Insyaallah, amin" 
haaaa . !! keesokkannya , tahu tak aku mimpi apa ? aku mimpi awan putih jatuh dari langgit , lepastu , dia jatuh atas kereta bapak aku , dia seolah-olah makan kereta bapak aku . 
ada sesetengah orang fikir yang mimpi ni hanya main tidur , mainan syaitan . tapi kadang2 , mimpi ni boleh jadi petanda . 
sekian sahaja cerita saya sampai disini . 
yang baik jadikan teladan , yang buruk jadikan sempadan 

yang baik datang dari Allah , yang buruk , dari kelemahan diri saya . 

thank you , for waste your time , for reading my blog . 
 mintak maaf sekiranya salah cakap

0 comment[s] | back to top