F A K E S M I L E


ブログパーツ ハピネム

ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

HISTORY OF MY LIFE
saya mulakan dengan 

asalammualaikum ya ahli kubur . 
bismillahirramannirrahim 

tadi masa dalam kelas i cerita dengan aida , macam mana perangai i yang dulu . 
bila teringat balik jatuh air mata aku . idk why , but aku rasakan yang dulu aku memang jahil sangat . 

"lets i give you an imagination how the old of me "

  • dulu i selalu melawan cakap mak dengan abah sekarang pun ada jugak , cuma sekarang saya dah tak malu untuk minta maaf . 
  • dulu boleh dikatakan hampir setiap hari keluar malam . balik malam . mak bebel bebel . tapi tak pernah hirau . 
  • dulu kalau keluar , i mana pernah tutup aurat , seriously lah , tak pernah tipu . ustazah pun pernah tegur , tapi tak pernah dengar .
  • dulu selalu pukul adik , sepak terajang semua , pukul dengan hanger , sebab perangai adik memang nakal sikit . 
  • and lagi satu selalu keluar rumah tanpa pengetahuan mak abah .                                                                               
  • tak pernah langsung solat ,kalau solat pun dekat sekolah agama je lah . pengang al-quran pun dekat sekolah agama . bila balik rumah tak sentuh pun .
bila rewind balik kisah lama , saya terasa dirini hina lagi jahil . yelakannnnn , dulu pemikiran cetek . hingga lah tiba suatu hari ALLAH hadirkan seseorang yang paling bermakna untuk kehidupan saya sekarang 

dia seru saya supaya tutup aurat dengan sempurna ,dia jaga solat saya , mula2 masa dia hadir dalam hidup saya , saya mengaku yang memang saya lakukan ibadat tu kerana dia , dan bukan kerana ALLAH . sebab saya nak jaga hati dia , tapi saya tak pernah terfikir untuk jaga hati tuhan yang selama ni beri saya oksigen , nyawa , keberkatan untuk terus hidup di dunia ni , sambil beribadat kepada dia . 

dan saya masih ingat kata dia "lakukan semua ni kerana Allah bukan kerana saya" 

lepas perpisahan kami, setiap kali solat mesti menangis , menangis dan terus menangis , meminta Allah bagi dia balik pada saya . saya masih berharap yang dia sayangkan saya lagi

bila lama kelamaan , Allah beri saya kekuatan untuk terus hidup , saya terus kan perjuangan untuk terus hidup , cuma bila kekadang tu ada lahh teringatkan dia . terjatuhlah jugak air mata .

saya sedar mungkin ALLAH  nak bagi saya yang lebih baik . 
saya baru sedar yang dia memang tak layak langsung untuk dia . 

dia beriman , saya ? ...... only Allah got the answer . hahaha 

i still can smile because he have inspired me a lot
i got the strength from him .
i believe if he was my jodoh , kita takkan kemana .
until now i still waiting for him . he never knows .

ya Allah , if you hear me, send my love regards to hims , Ya Allah .



0 comment[s] | back to top