F A K E S M I L E


ブログパーツ ハピネム

ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

JEREBU :(
*cough cough cough* *acummmm* hmmm hyee ppls . harini tak berapa nak sihat . hidung ni gatal gatal pulak asyik nak bersin .

Asalammualaikum semua . memandangkan harini sekolah satu selangor dan kuala lumpur dapat cuti , jadi aku nak update pasal jerebu ni . hmmm keadaan kat tempat aku teruk lah jugak dengan bacaan 214 ipu . jumlah yang banyak . 

okayy kita lihat keadaan di johor iaitu dia muar . semalam dari pukul 11 pg sehingga 6 petang bacaan ipu disana adalah 690. dan bacaan ipu hampir mencecah 750 .

bayangkanlah ehh

kalau tempat aku yang bacaan ipu nyaa tak sampai 300 , dah tak nampak apa apa . apatah lagi di muar . 

semalam dato sri najib mengisytiharkan darurat . haihhh kejamnya lah manusia sekarang ni, nak kerja senang , lepas tu buat pembakaran terbuka .

pagi pagi tadi after solat tadi , aku pergi lah bagi kucing makan kat luar . hmm kesiannya haiwan yang tak bersalah pun terkena tempias .aku tengok mata kucing aku dia ada merah sekeliling mata dia . dan aku perasan dia pun kurang selera makan . hmmm kesian gila .

orang indon sememangnya takde otak , kalau negara dia kaya untuk bayar ganti rugi sebab dah tempiaskan asap kat negara kita takpelah kan ~ 

haiwan perlukan udara  , kita (manusia) perlukan udara , tumbuhan perlukan udara .

kalau tumbuhan tak dapat cahaya matahari yg secukupnya , macam mana dia nak keluarkan oksigen untuk kita . 

hmm lagi lagi sekarang ni kan dah nak dekat puasa , aku bukannya boleh tahan dengan asap ni , nanti mesti asma . harap harap lah jerebu ni berakhir secepat mungkin .

semua orang suka kan bila jerebu , sebab boleh cuti .

kalau kita nak berseronok je dalam hidup ni pun tak boleh jugak . kadang kadang kita perlu untuk berfikir tentang masa akan datang dan jugak kesan buruknya .

jadi sampai sini je lah .
jumpa lagi


0 comment[s] | back to top