F A K E S M I L E


ブログパーツ ハピネム

ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

sharing is caring
hye blogerians . haha . harini nak cerita pasal couple . 

sebenarnya nak cerita pasal "Couple boleh menyebabkan kita jauh dari Allah" adakah ianya benar atau sebalik nya

saya akan beri berdasarkan apa yang pernah saya lalui . 
bukan nak kata diri ni baik atau perfect . 
aku pun pernah couple couple ni . mustahil lah kalau aku kata aku tak pernah couple . nampak sangat bohongnya . sekarang aku single mana tahu esok lusa aku couple ke kan ? kita manusia biasa boleh berubah ubah . tapi mintak lah dijauhkan dari semua tu .

okay berbalik pada tajuk asal . 
harap apa yang saya cuba sampaikan ni dapat membuka mata semua 
  1.  kita sedar tak , bila kita couple , kita mesti nak text , tweet , otp jadi benda benda ni semua akan mengehadkan waktu kita dengan Allah . contohnya kita takde masa nak mengaji lama lama . takut boyfriend tunggu katanya .
  2. masa solat mesti tak khusyuk . kejap kejap teringat . lepastu khusyuk balik . jadi solat akan terumbang ambing . banyak benda yang kita lupa . 
  3. bila kita dah jauh dari Allah hati dan perasaan kita mudah dilukai oleh orang . sebab kita takde perlindungan dari Allah . hati kita ni semuanya dijaga oleh Allah . kalau kita lupa Allah , Allah pun akan lupa kita . 
  4. bila kita bercinta kita mesti akan selalu emosional . macam marah marah . menangis pada yang bukan mahram bagi kita . itu semua hasutan dari syaitan dan kita dengan senangnya terperangkap dalam perangkapnya . 
sampai sini saja yang saya mampu perkatakan . kalau salah mohon ditegur . bye asalammualaikum . 

0 comment[s] | back to top