F A K E S M I L E


ブログパーツ ハピネム

ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

Sentap !


haaaa ! hai peeps . harini nak cakap pasal SENTAP .
eh terlupa pulak , nak cakap, hai , asalammualaikum , salam satu malaysia
Sentap/Touching/TerasaHati adalah satu group yang sama 
biasanya kita sentap bila ada seseorang yang buat kita terguris . hmm perkara ni kebanyakkannya dialami oleh pasangan yang bercinta . tapi orang yang tak bercinta pun selalu juga kena XD . dan kebiasaannya benda ni berlaku pada kaum hawa . 
Hawa kuat merajuk ? kuat menangis ? mudah memaafkan , tapi susah melupakan ?
ohh yeke ? bukan nak kata apa lah kan , saya ni bukanlah seorang yang kuat merajuk . kalau saya merajuk pun tak sampai 1 jam , mungkin.................. *krik krik* ahahahaha XD 
hati hawa ni lembut bagaikan gula kapas . didalam kelembutan itu , terdapat kemanisan yang kita tak mampu gambarkan . tak mustahil lah kalau hawa ni kuat merajuk . 
perempuan akan merajuk bila orang yang dia sayang bermesra dengan orang lain , dan bila orang yang dia sayang lebih mengutamakan orang lain dari dirinya . dan banyak lagi ......
dan disebabkan itu Allah hadirkan kaum adam , untuk sentiasa memelihara hati kaum hawa dari terluka . sebab itu kaum adam digelar pelindung kepada kaum hawa . dan bukannya untuk menyakiti nya . 
mengapa wanita sering menangis ? adakah wanita layak digelar Cenggeng ? wanita ni memang selalu macam tu dia bersifat lemah tapi ada Ada juga wanita yang bersedih tetapi langsung tidak mengalirkan air matanya. Ini bukan bermakna mereka kuat tetapi bijak menyembunyikan emosi. Hakikatnya, ada wanita yang hanya menangis dalam hati. wanita seperti ini memang layak diberi pengiktirafan . dia bukan sahaja kuat , tetapi dia seorang yang sangat berjaya .
mengapa wanita ini mudah memaafkan . tetapi sukar melupakan ? hati wanita yang mudah memaafkan ,kerana  mereka seorang yang pemurah . dan mengapa mereka susah lupakan kenangan mereka bersama orang tersayang, ini kerana dia mempunyai satu akal je . tak macam kaum adam yang mempunyai 7 akal . dan segala memori yang dia lalui , tersimpan dalam 1 akalnya . hmmm itu mengikut teori saya . 
mengikut teori lain , menyatakan bahawa akibat daripada hormon 

haaaa , so lepas ni kalau perempuan merajuk , lelaki jangan nak cakap perempuan ni cenggeng ke apa ke ~ sebab mak korang pun seorang perempuan . masa dia mengadungkan korang mustahilah kalau dia takde mengalirkan air mata . walaupun dia tak pernah tunjuk depan orang lain . tak tipulah kay , saya sendiri melihat depan mata saya , masa tu saya baru berusia 10 tahun , saya lihat mak lang saya menangis ketika mengandungkan anak dia yang sulung . haaaaa . 


sampai sini je lah saya membebel macam makcik . 
bebyee , asalammualaikum , salam satu malaysia .

                                       

 SEMOGA BERJUMPA LAGI

TATA , TUTU , TITI :)


0 comment[s] | back to top